۱۳۹۰ خرداد ۸, یکشنبه

به عنوان یک جوان مجرد، واقعاً از طرز پوشش خانم‌ها در خیابان عذاب می‌کشم!


یکشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۰

دیدگاه یکی از خوانندگان روزنامه خراسان: «به عنوان یک جوان مجرد، واقعاً از طرز پوشش خانم‌ها در خیابان عذاب می‌کشم. خدا به کسانی که می‌خواهند سالم زندگی کنند، کمک کند.»

دیدگاه من درباره این نظر:
مشکل این آقای جوان مجرد و چه بسا بسیاری از خانم‌ها و آقایان در جامعه ما این است که همیشه دیگران را مشکل می‌بینند! یعنی از نگاه به خود و اصلاح رفتار و اخلاق خویش غافل شده و مرتب دوست دارند که دیگران تغییر کنند و به عبارت بهتر دیگران به ساز ایشان برقصند. من فکر می‌کنم که اگر همه خانم‌های ایران و محیط اطراف این آقا چادر به سر کنند، باز هم این فرد در رنج و عذاب خواهد بود. چه بسا عذاب‌کشیدنی سختتر و دشوارتر! چون ممکن است آن هنگام بنالد و بگوید: دلم گرفت! از دیدگاه من مشکل واقعی این فرد احتمالاً فضولی و کنجکاوی بیش از حد در رفتار و پوشش زنان است. به عبارت بهتر همان پدیده «چشم‌چرانی» که برای خودش معضلی در ایران است و باعث رنج و کدورت خاطر بسیاری از افراد می‌شود.
در نظر این فرد مسئله «جوانی» و «مجرد بودن» بهانه‌هایی بسیار خوب برای توجیه رفتار و دیدگاه نادرست این فرد نسبت به زنان و دختران است. یعنی ضعف و مشکل خودش را به دیگران نسبت داده است و در نتیجه از آدم و عالم انتظار و گلایه دارد، اما دریغ از ذره‌ای بررسی و توجه به رفتار و کردار خود. واقعیت این است که یک جامعه وقتی از لحاظ اخلاقی، فرهنگی و مدنی رشد می‌کند که ابتدا افراد به صورت فردی تغییر کنند. سپس مجموع این تغییرات محصولش یک جامعه خوب خواهد بود. این فرد و امثال این فرد هم در درجه اول خودشان باید به خودشان کمک کنند.

پیوندها:
صفحه حرف مردم، روزنامه خراسان، شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۰

5 نظرات:

ناشناس گفت...

شما نمی تونی خودتو کنترل کنی به بقیه چه ارتباط داره؟ توی خونه ات که خواهرت با دامن و بدون روسری حتما یه فکرایی می کنی نه؟ ول کن اقا برو خودتو بساز منم پسر مجردم چرا مشکل ندارم شما و امثال شما غریزه تون رو نمی دونین کجا مصرف کنید خودت توی چله تابستون با روسری و مانتو و شلوار بیا بیرون ببینم چند مرده حلاجی شاه پسر

arad گفت...

shoma bija mikoni aghe mashghole kare khodet bashi ba digharoon kari nadashte bashi azabam nemikeshi

ناشناس گفت...

من نمی دانم مرد های ایرانی این همه رو را از کجا خریدند .بابا ما غلط کردیم زن ایرانی شدیم دست از سر کچل ما بردارید وسرتون را از زیر برف بیرون بیارید وبا عقل ومنطق دست نخوردتون قضاوت کنید .خوب ببینید که چگونه با تفکر مرد سالارتون ،اول زن ایرانی وبعد مرد ایرانی را نابود کردید .من هم به عنوان یک دختر ترشیده برای خودم وسرزمینم متاسفم وگاهی از زن بودنم در دنیای یاوه گویی ها بد جوری پشیمان می شوم

ناشناس گفت...

نفهمیدیم جوان بودن از کی تا حالا "عنوان "شده

ناشناس گفت...

Shoma moshkel daarid. Cheshmhaa raaaa
Baayad shost